Iga ettevõte koosneb paljudest omavahel põimitud protsessidest, mis moodustavad tervikuna toimides eduka ja kasumliku süsteemi. Protsesside pidev täiendamine ja lihvimine taga mugavamad töötingimused ning efektiivsemad liigutused, mis aitab elluviia soovitud eesmärki. Üheks tugevamaks konkurentsieeliseks on hästi toimiv süsteem, mida on keeruline kopeerida ning loob turutingimustes suurepärased eeldused pakkuda oma tooteid/teenuseid paremini kui teised.

Paraku ei pruugi alati leida seda aega, et analüüsida / kaardistada / kirjeldada enda protsesse ning alalõpmata tegutsetakse nii kuis juhtub. Selletõttu jääb protsessidele tähelepanu pööramata ning potentsiaal, mida võiks rakendada kasutamata. Tulemuseks on süsteem, mis võib mõnes kriitilisemas olukorras minna kõikuma ning ei pruugi ettevõtluses aset leidvate takistustega toime tulla. 

Selle vältimiseks on ääretult oluline ehitada esimesest päevast peale üheselt arusaadavad, konkreetsed ja detailideni lihvitud protsessid, mis töötavad lõpptulemi nimel ning aitavad ettevõttel end realiseerida. Teisiti öeldes on ettevõtte protsessid vundament, mille najale saab ehitada tugeva süsteemi. Protsesside kaardistamine aitab selgust saada, kuidas tööetappe täidetakse, millest need koosnevad, kas on kohti, mida parendada, kuidas infot kiiremini ühest faasist teise liigutada jne. Tegelikult tegutsevad kõik ettevõtted lähtuvalt protsessidest, mõni teadlikumalt teine rohkem alateadlikumalt. Teadvustamine on pool lahendusest ja aitab luua eeldused kasvuks.

Kui teema kõnetab, siis tasub võtta ühendust, et uurida võimalusi, kuidas enda ettevõtte protsesse kaardistada ning leida kohti, mis aitavad edaspidi kasvada. Kirjuta lauri@3in1.ee ja oleme abiks ettevõtte potentsiaali kasutamiseks.

Kes peaksid kaardistama oma protsesse:
  • kiiresti kasvavad meeskonnad;
  • omanikud, kes tahavad säästa raha;
  • ettevõtjad, kes tunnevad, et vaba aega ei ole;
  • juhid, kes tegelevad pidevalt tulekahjude kustutamisega;
  • ettevõtted, kes on huvitatud ISO standarditest;
  • firmad, kus kasv on jäänud seisma;
  • firmaomanikud, kes soovivad luua endale iseseisvalt toimivat süsteemi.
Mis kasu annab protsesside kaardistamine:
  • võimaldab keskenduda parendamist vajavatele punktidele;
  • tegevused muutuvad selgemaks ja mõtestatumaks;
  • saab vältida ebavajalikke samme;
  • tööde delegeerimine muutub lihtsamaks;
  • loob ülevaate sammudest, mida automatiseerida;
  • tagab toodete ja teenuste ühtlase kvaliteedi;
  • muudab ettevõtte väärtuslikumaks.
Teenuse sisu:
  • 4-5 põhiprotsessi tuvastamine;
  • tugiprotsesside loetlemine;
  • vastutajate määramine;
  • mõõdikute lisamine;
  • ettepanekud parenduste tegemiseks;
  • projektijuhtimine.
Lisateenused:
  • Protsessi skeemide koostamine;
  • tööjuhendite loomine;
  • kontrollnimekirja loomine;
  • töötajate juhendamine;
  • ühtse platvormi loomine protsesside haldamiseks;
  • protsesside regulaarne uuendamine/täiendamine.